4 augusti 2009

En del av min sommar

Sommarens dagar flyger förbi och nu är augusti här
och jag bara älskar Augusti..
mörkret kommer men värmen är kvar..
dags att tända ljud och ha mysiga middagar.
Bak- och inredningssuget kommer över mig och det är
ett tecken på att hösten närmas sig..mmys
Jag har hunnit med en del minisemestrar och en massa
mys med mina nära och kära.
En liten mysig tripp med min underbara vän och äntligen fick
vi en massa tid att surra om allt mellan himlen och jorden.
och bara vara.. tillsammans!
Jag har lyckats vara förkyld två gånger i sommar och båda på mina
lediga veckor som jag tänkte använda till att göra en massa
roligt på men så blev det inte riktigt..
men lite iaf och det är alltid nått!
Helgerna har förståss vart fullt upp med en massa kuligt..
kalas hit och kalas dit!
Har hunnit med en liten sväng till Skellefteå med min honey också..
vart på trav,besökt mysig gårdsbutik,loppis,fikat och fyndat.
Hälsat på min syster med familj i Sikfors
och svärmor och svärfar i Piteå!
Hellre flänga än sitta instängd i en bastuvarm lägenhet.
Passar på nu så kan jag vara hemma när jag fått mitt hus!
Som vanligt har jag försökt vara så mycket
som möjligt i min fristad-Bredis.
Det bästa med allt är att vi har fiskat en massa..
eller inte en massa men massor mer än vanligt.
Vilket vi älskar men inte tagit oss för på länge
men nu är det ändring på de.
Är så underbart att vara ute i naturen,sitta i en båt och bara njuta,
titta på ett flöte och drömma sig bort. och dricka kaffe ur kåsa..
De är det jag kallar för fiska.

3 kommentarer:

Helena sa...

Åh va kul med lite uppdateringar o nya bilder...du är ju ett proffs på att fota =)

Ha de så bra min nyponros..kram o puss

Ida sa...

Ja det var ett tag sen.. men nu är jag nog igång igen!
Blir så glad när du skriver till mig här!! =)
Tack jag tycker ju att det är så himla kul håhå måste nog gå en kurs å köpa en värstingkamera nån gång!!Puss å kram min lilla hallonpaj med 1 hallon i eller 2. hihi

Annso sa...

Hej min älskade vän! Jag saknar dig så, nu måste vi snart mysa! Puss o Kram