25 februari 2010

Finns det en mening med allt?

Jag förstår mig inte på livet.. vad är det för mening med allt?
Tycker de är en massa elände mest hela tiden..
alltid är det något tråkigt som händer eller pågår runt omkring en.
inte så lätt att kunna se det vackra och goda i livet då?..
Eller är det så att det finns stunder då man ser allt elände
och stunder då man ser det vackra?
för att man väljer det på något sätt,
beroende på vart man är i livet,
vad som händer och hur man mår?
Är det så att man själv helt väljer att göra livet till det man vill?
till viss del är jag säker på men det är väl inte det lättaste
när man inte kan styra det..
Visst har allt sin tid? Det är så att det kommer och går va?
Ibland bättre och ibland sämre..

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men lilla gumman, det verkar som om du är lite låg för tillfället?!
Klart att man funderar över livet ibland, men det brukar ju vända ganska snabbt och man känner sig tillfreds igen. Så är det iallafall för mig! Kram

Ida sa...

Det är bara så här det
är..livet!
Men det är ju bra
underbart också!
Ett underbart helvete
brukar jag säga!:) kram