25 april 2010

Tårta

Jag fick ett il och vart sugen på att baka en tårta och då
passade det utmärkt bra att min svärmor och svägerska fyller
och fyllt år så i Lördags firade vi dom med god middag och tårta.
Detta blev min andra tårta täckt med sockerpasta som
jag bakat och det gick något bättre än sist men inte helt enkelt.
Den första jag gjorde var för ca ett år sen så
det går inte så fort i min lärningsprocess.
Men de måste bli ändring på det!
Kanske kommer ett dop snart så då är det bäst att öva
om man råkar få en beställning eller bara bestämmer att
det inte finns något alternativ till att det är jag som fixar tårtor!
Är lite less på dessa blommutstickare som jag använt
en massa till min cup cakes så det får nog
bli en liten beställning snart.
Kunde inte låta bli att göra chokladbotten som vanligt.
Fyllningen blev Lemon curd och Åkerbärsmousse
och det var en ny variant som blev lite väl syrlig men okej ändå.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hur gott lät inte det!! Har du sett att ditt inlägg om tapeter inte går att läsa?!

Ida sa...

=) mm de var rätt okej! Jaså? ska kolla upp de! vi ses snart. fixa sol till imorgon!=)