7 september 2009

vilohelg

I helgen åkte vi till fridfulla Nietsa med mina systrar,
svåger och barnen!
Skönt att komma till lugnet,bort från stressen en stund
och så mysigt att få bara vara och umgås
med mina fina människor!
prata,skratta,leka,sitta vid elden, njuta av tystnaden,fiska,busa..
mys.
Min farfar föddes i detta hus i denna by,
i byn bredvid bodde hans bror en stor del av sitt liv..
vi åkte dit för att kika på det gamla, gamla huset
han och hans fru levt i,
där jag vart mycke när jag var liten men nu var det länge sen..
huset med avskalad rödfärg bara står där
och blir äldre och knagligare..
det är så vackert med all sin historia och fullt av
deras gamla saker..
Hade vart så kul att få gå in och kika.. kommer så
väl ihåg deras fina skafferi som jag alltid
ville gå in och titta i!

Inga kommentarer: