13 mars 2010

Förändringar

Igår var vi på besök hos min kära farfar för en trevlig middag
tillsammans innan han snart flyttar vidare till Edestrand..
Jag är otroligt glad för hans skull, han kommer få det bra
där bland människor och lite uppassning
som han är så värd mer än mycke.
Men visst är det konstigt och väldigt tråkigt när tiderna förändras..
kan bara inte tänka mig hur det känns för honom själv..
att lämna sitt hus som han byggt med sina stora straka händer,
som han bott i stor del av hans långa liv
alla minnerna av hans barn som växt upp i dessa rum,
alla trevliga tillställningarn med många härliga människor,
vänner och familj..
Det är hårt att bli gammal.. fy för det.
är det inte det ena så är de det andra..
sjukdom,förlust och ensamhet.
Men han har levt ett gott liv den gamle stålgubben
och väldigt långt.
Jag hoppas så innerligt att han är nöjd
och att han får en underbar tid i sitt nya hem!
Han är min idol.

Inga kommentarer: