7 mars 2010

Två och en halv månad av det nya året..

Tiden under början av detta nya år har varit mycket lugn..
visst har det hänt en hel massa men inte så mycke
inplaneradt som fester och middagar utan mest mys och lugn och
kankse till och med lite för mycke lugnt och slöhet i
vårat rensande av alla dessa prylar.
puh hur svårt ska det behöva vara..
Nu ska vi ialla fall få en liten lurvtuss som vår nya familjemedlem.
Hon heter Lotta och är min kära Farfars katt.
Han ska nu flytta från sitt hus och till det äldreboende där
min Farmor bor och kan därför inte ha kvar sin lilla älskade kisse..
Så det blir spännande att ta henne till stan men
jag är också orolig över hur det ska gå för henne,
känns lite tråkigt att behöva ta henne från sitt hem..
men vi gör ett försök och hoppas på det bästa
och att hon snart får återvända till sitt hus tillsammans med oss.
Alldelens snart kommer det också en liten ny människa
till världen och som vi har väntat och längtat.. nära så nära
dags att köpa en liten mysig present!
Underbart med ljus och härligt väder nu.
Ser fram emot en mysig och solig vår!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Men vad mysigt med en liten kisse!! Och kanske hon väl snart flyttar till sitt hus igen!?
Kram

Helena sa...

Mysiga presenten skulle kunna vara "Min första Bok" du vet en sån man skriver i o så =)hoppas allt är bra annars,själv kan jag inte sova...gahhh

Ida sa...

Ja det blir mysigt!Det får hon nog alldelens säkert göra!:)

Jaa det skulle den kunna vara!:)
Stackars du!:( Kom nu bebis.nej ju inte förns jag fotot! hihi